Frontier BV heeft een nieuw product, namelijk twee internet antennes voor de maritieme sector. Frontier BV is de hoofddistributeur van Peplink binnen Europa. Het doel van deze opdracht is onderzoeken wat de beste manier is om de nieuwe maritieme antennes van Peplink naar de klant te communiceren en te verkopen.
Voor dit onderzoek is er gebruik gemaakt van zowel kwalitatieve als kwantitatieve onderzoeksmethoden. Om inzicht te krijgen over de relevante concurrenten voor dit onderzoek, zijn de medewerkers van Frontier BV en Peplink geraadpleegd.
Gedurende het gehele proces heb ik nauw samengewerkt met de opdrachtgever door vier dagen in de week bij hun op kantoor te werken om regelmatig bijeenkomsten te houden waar bevindingen werden gedeeld en vragen te kunnen stellen wanneer nodig was. Ook is er een Creatieve Sessie gehouden met zowel de directeur van het bedrijf als medewerkers van elke afdeling.
Conclusie onderzoek
Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat LinkedIn het meest wordt gebruikt door de doelgroep. Daarnaast wordt de doelgroep ook graag op de hoogte gehouden via een nieuwsbrief en aangezien Frontier BV hier al gebruik van maakt, kan hij op deze manier eenvoudig zijn bestaande klanten bereiken.
Het resultaat
Een uitgebreid marketingcommunicatieplan waarin de best passende middelen beschreven worden om de nieuwe producten optimaal te promoten en te verkopen. Hierin staan onder andere een op maat gemaakte landingspagina voor de LinkedIn-post en de nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief is op maat gemaakt voor de nieuwe producten.
Naast de landingspagina zijn er twee andere pagina’s ontworpen. Een pagina voor de bezoeker waar hij zich kan aanmelden om de antennes aan te vragen en een waar de bezoeker een bevestiging in beeld krijgt waar staat dat de aanvraag ontvangen is.
Voor Frontier BV is een kostenoverzicht gemaakt waar een schatting is gemaakt hoeveel een onderdeel van het plan kan kosten om het zo eenvoudig mogelijk te maken het plan te implementeren.